Tuesday, April 5, 2016

Menikmati Liburan Di ”Ambon Manise” (Part 6 of 6)

Enjoying Holiday in ”Ambon Manise”

Catatan untuk para sahabat (A Note for my Friends)

Halo Kalian (^_^) , 
Hai Guys

Apa kabar kalian? Semoga selalu dalam lindungan Tuhan dan tetap berkarya dengan cara masing-masing.

How are you? Hope you are always in God's protection. Keep working with each other's way.


Perjalanan seminggu yang lalu membuatku punya banyak cerita. Selain mengenal tempat-tempat baru yang kalian tunjukkan, saya pun punya kesempatan bertemu kalian, para sahabat yang sudah lama tidak bersua, saling menyapa kembali di sela kesibukan. Saya punya kesempatan mendapatkan sahabat-sahabat baru yang mengisi hari dengan canda selama perjalanan.
The last week journey made a lot of stories. Besides knowing new places that you showed, I also had a chance to meet you guys, the friends who have not met for long time. In addtion,  I had a chance to get new friends who filled jokes during my journey.
amazing team for Salahutu (^_^)

with Kak Pahlewa


Perjalanan selama beberapa hari di bulan Maret mengantarkanku bisa menemui Kak MR. Pahlewa, sahabat yang juga sudah kuanggap sebagai seorang kakak, bisa membuatku mendengar suara  dan menerima pesan berkali-kali dari Ai dan Dedi karena mereka berada di tempat yang jauh dari Kota Ambon. Perjalanan ini pula mengantarkanku mengenal para sahabat baruku, Nowen, Mato, Bang Ir dan para sahabat dari Pattimura Diving Society (PADIS), Chalid (MAHUPALA UNPATTI), sahabat-sahabat dari MATEPALA UNPATTI, Sani dan para sahabat dari KPA KONSINA, Ipul, Hammock, Raincoat, Bang Idham, Perak, Perunggu, Baim, Niki dan sahabat lainnya dari Mapala KEWANG Pertanian Unpatti, Ari dari KPA PALAHI, Uphenk dari KPA JAM MASIWANG, Dede dan 2 saudaranya, Irma sahabatnya Ipul, dan Kak Fadil.
Several days for traveling in March led me to meet Kak MR. Pahlewa, a friend who also older brother for me, I also could hear the voice and received many messages from  Ai and Dedi who were far away from the city of Ambon. This journey also led me to know some new friends. Nowen, Mato, Bang Ir and friends of Pattimura Diving Society (Padis), Chalid (MAHUPALA Unpatti), friends of MATEPALA Unpatti, Sani and friends of KPA  KONSINA, Ipul, Hammock , Raincoat, Bang Idham, Silver, Bronze, Baim, Niki and others friends of Mapala Kewang  Unpatti, Ari from KPA PALAHI, Upenk from KPA JAM MASIWANG, Dede and his sisters brother, Irma (Ipul’s friend) , and Kak Fadil.
in front of PADIS' secretariat
with friends at Matepala


with Sani
MAPALA KEWANG
MAPALA KEWANG
ala sampul album
MAPALA KEWANG

with PADIS
 Last but not least, saya bisa bersua dengan Miss Ambon, sahabat sesama Alumni Pertukaran Pemuda Indonesia-Malaysia tahun 2014.
Last but not least, I had great opportunity to have small reunion with Miss Ambon, Maluku representative for Indonesia-Malaysia Youth Exchange Program 2014.
with Miss

* * *
Perjalanan yang terlalui menuai rindu. Rindu pada kelakar, gelak tawa dan pada nyanyian kalian. Biarkalan semuanya akan tetap hidup sebagai kenangan indah. Terima kasih untuk semuanya. Semoga ada waktu bisa bersua dan menikmati kekayaan alam yang Tuhan telah berikan.
I will miss this journey. I will also miss the banter, the laughter and the singing of you guys. Let all of them will be wonderful memories. Thank you for everything. Hopefully, we will have another great time to meet and enjoy the natural resources that God has given.

The End

1 comment: